• انجمن علمی دانشجویی تکنولوژی آموزشی

اهداف و چشم انداز مجله:

هدف عمده نشریه فناوری آموزشی فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین المللی به منظور به بحث گذاشتن آخرین یافته های خود در ارتباط با فناوری های آموزشی می باشد. نشریه فناوری آموزش که به دو صورت چاپی و الکترونیکی منتشر می‌شود، پذیرای مقالات حاصل از مطالعات و یافته‌های پژوهشی اصیل در زمینه دانش‌های مرتبط با آموزش است. چشم‌انداز این نشریه، تلاش‌ درجهت‌گسترش مرزهای‌ دانش در زمینه آموزش‎، اشاعه وگسترش دانش برنامه‎ریزی آموزش درحوزه ‎رشته‌های مختلف، بررسی موضوعات و چالش‌های روش‌های آموزش درکشور و ارائه راه‎‍حل‌های مناسب برای آنها، نشر یافته‎ها، الگوها و دستاوردهای نظری وکاربردی در زمینه‌های مختلف با محوریت آموزش و یادگیری می باشد. از این رو، امید است که این نشریه وضعیت این رشته را در ایران و جهان بهبود بخشیده و راه حل هایی برای مسائل نظری و عملی پیش روی این رشته ارائه دهد. به منظور نیل به این هدف، ما پژوهشگران را تشویق می کنیم که مقالات معتبر و چاپ نشده خود را برای چاپ به این نشریه ارسال نمایند.

این نشریه مقالات معتبر در حوزه های ذیل را به چاپ می رساند:

1.فناوری در آموزش

2.نوآوری در آموزش

3.تکنولوژی و یادگیری

4.یادگیری و اینترنت

به منظور دسترسی بهتر و سریعتر پژوهشگران و کتابخانه ها به آخرین یافته های پژوهشی در این زمینه، این نشریه اجازه دسترسی-آزاد به مقالات خود را به خوانندگان می دهد.


فصلنامه علمی - تخصصی فناوری آموزشی:

این نشریه بر اساس مجوز کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه علامه طباطبائی به صورت فصلنامه علمی تخصصی منتشر می شود.

صاحب امتیاز: انجمن علمی دانشجویی تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی

مدیر مسئول و سردبیر: خانم مریم فلاحی

استاد مشاور انجمن علمی دانشجویی تکنولوژی آموزشی: جناب آقای دکتر حمیدرضا مقامی

اعضای هیئت تحریریه به ترتیب حروف الفبا:

آقای محمدحسن امیرتیموری، خانم نرجس خاتون اویسی، خانم دکتر زهرا جامه بزرگ، خانم دکتر فاطمه جعفرخانی، آقای دکتر اسماعیل زارعی زوارکی، خانم دکتر خدیجه علی آبادی، خانم مریم رجبیان ده زیره، خانم سکینه شریفاتی، خانم مریم فلاحی، آقای دکتر حمیدرضا مقامی، آقای دکتر داریوش نوروزی، آقای دکتر محمدرضا نیلی احمدآبادی، آقای دکتر مهدی واحدی.

ویراستار: آقای مهدی کماسی

شماره شابک: ISSN2476-454X

نشانی: تهران، انتهای بزرگراه همت غرب، میدان دهکده المپیک، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.

پست الکترونیک: jet@atu.ac.ir

مجله فناوری آموزشی در ویرایش مطالب آزاد است.

استفاده از مطالب مجله فناوری آموزشی با ذکر منبع آزاد است.

ملاحظات اخلاقی:

این ملاحظات اخلاقی باید توسط همه نویسندگان رعایت شود:

1- نویسندگان نباید هیچ گونه اطلاعات ساختگی اعم از خام و یا پردازش شده در اثر ارسالی خود داشته باشند.

2- صداقت علمی باید توسط همه نویسندگان رعایت شود. هر گونه استفاده از منابع قبلی خواه چاپ شده خواه نشده باید توسط نویسندگان در اثر با قید منبع ذکر شود.

3- بر اساس دستور العمل اخلاقی سازمان تحقیقات آموزشی ایالات متحده هیچ گونه نمودی از تبعیض قومی , فرهنگی , ملی , جنسی, هویتی , سنی, زبانی, و پزشکی نباید در اثر وجود داشته باشد و در غیر این صورت اثر در مرحله اول رد خواهد شد.

4- همه نویسندگان باید موافقتنامه شرکت کنندگان در تحقیق خود را دریافت نموده باشند. به همین منوال نیز حفظ حقوق شخصی شرکت کنندگان و همچنین شخصی سازی هویت آنها باید به دقت توسط نویسندگان در نظر گرفته شود.











اعضای هیئت تحریریه :

Mountains

دکتر محمدرضا نیلی احمد آبادی (دکتری، رشته علوم تربیتی (گرایش فن آوری آموزشی)، دانشگاه کلن )

Lights

دکتر محمد حسن امیرتیموری (دانشوری، رشته برنامه ریزی درسی)

Nature

دکتر خدیجه علی آبادی (دکتری تخصصی، روانشناسی)

Mountains

دکتر داريوش نوروزی (دکتری، تکنولوژی آموزشی، دانشگاه اينديانا آمريکا)


Mountains

سرکار خانم نرجس خاتون اویسی (دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی)

Lights

دکتر مهدی واحدی (دکتری رشته علوم تربیتی گرایش تکنولوژی آموزشی از دانشگاه فدرال کازان کشور روسیه)

Nature

دکتر حمیدرضا مقامی (دکتری تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی)

Mountains

دکتر اسماعیل زارعی زوارکی (دکتری علوم تربیتی (گرایش فناوری آموزشی)، دانشگاه پنجاب چندیگ)


Mountains

سرکار خانم مریم فلاحی (دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی)

Lights

دکتر سعید پورروستائی اردکانی (دکتری تخصصی، علوم کامپیوتر (نرم افزار)، دانشگاه باث انگلستان)

Nature

دکتر زهرا جامه بزرگ (دکتری، تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی)

Nature

دکتر فاطمه جعفرخانی (دکتری تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی)


Mountains

Lights

Nature

سرکار خانم سکینه شریفاتی(کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی)

Nature

سرکار خانم مریم رجبیان ده زیره (دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی)

نشست های انجمن :

یکشنبه های تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی



ارائه گزارش دکتر زارعی زوارکی از فرصت مطالعاتی در دانشگاه ژنو سوئیس

چهارمین نشست تخصصی یکشنبه های تکنولوژی آموزشی با همکاری گروه تکنولوژی آموزشی ، انجمن علمی دانشجویی تکنولوژی آموزشی و انجمن فناوری آموزشی ایران درتاریخ 28 مهرماه سال جاری در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی برگزار شد.

در این نشست که دکتر مقامی عضوهیئت علمی گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامی طباطبائی دبیری آن را بر عهده داشتند با حضور پررنگ مخاطبین داخل و خارج از دانشگاه روبروشد. این نشست با حضور بزرگورانی همچون دکتربرجعلی رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی ، دکتر نیلی معاون دانشکده و مدیرگروه تکنولوژی آموزشی، دکتر نوروزی، اعضای هیئت علمی تکنولوژی آموزشی و سایر گروه‌های آموزشی دانشکده وهمچنین جمعی از دانشجویان داخل و خارج از دانشگاه برگزار شد. طی این نشست دکتر اسماعیل زارعی زوارکی به ارائه گزارشی از فرصت مطالعاتی خودشان در دانشگاه ژنو سوئیس پرداختند .

در ابتدای امردکتر زارعی زوارکی عضو هیئت علمی گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی به ارائه اطلاعاتی درباره ی دانشگاه ژنو، چگونگی و چرایی انتخاب این دانشگاه ، دوره های آموزشی آن به ویژه آموزش با نیازهای ویژه واهمیت آموزش و یادگیری برای همه در این دانشگاه پرداختند.

ایشان در پاسخ سوال چرا آموزش ویژه بر اهمیت آموزش و یادگیری و لذت آن برای همه تاکید کردند و عنوان کردند دراین اثنا هیچ کس را جا نگذاریم زیرا همه ی انسان ها در تمنای دانستن هستد .ایشان در ارتباط بین تکنولوژی آموزشی در آموزش ویژه فرمودند ، تکنولوژی آموزشی به دنبال تسهیل فرآیند آموزش ، تدریس و یادگیری است که دراین اثنا به بهبودو توسعه عملکرد و یادگیری ، بهره گیری از فناوری ،تسهیل فرایند آموزشی ، بهره گیری از فرایندها و منابع یادگیری مبادرت می ورزد . ایشان خاطر نشان ساختند "آموزش ویژه حوزه ای است که بیشتر به تکنولوژی آموزشی نیازمند است ".

در ادامه نشست ایشان به تبین طرح تحقیق انجام شده دراین فرصت مطالعاتی با عنوان : طراحی و اعتبار یابی مدل یادگیری تلفیقی برای دانش آموزان با نیازهای آموزشی ویژه پرداختند.

در ادامه ی این نشست دکتر زارعی زوارکی به شرح سایر فعالیت های علمی و پژوهشی خود در طول دوره فرصت مطالعاتی پرداختندکه شامل :

• طراحی و اجرای کارگاه آموزشی بین المللی با عنوان رویکرد تلفیقی در فرایند تدریس و یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزشی

• طراحی و اجرای نشست تخصصی بین المللی با عنوان کاربردرویکرد یادگیری تلفیقی در آموزش ویژه

• بازدیدهای علمی از مدرسه بین المللی ژنو، جشنواره نوآوری مبتنی بر فناوری در تدریس ، سازمان اروپایی تحقیقات هسته ای ، مرکز یادگیری رولکس و...

• شرکت در سیزدهمین کنفرانس بین المللی آموزش و پرورش ، تدریس و یادگیری شهر زوریخ کشور سوئیس.

• ارائه مقاله ای با عنوان نقش پلتفرم ادمودو و کیا در غنی سازی فرایند تدریس و یادگیری در آموزش ویژه

• انجام کارهای محوله از طرف گروه و دانشکده به صورت آنلاین از قبیل:

 بررسی پروپوزال ها

 شرکت در جلسات آنلاین دفاع دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری

 شرکت در جلسات آنلاین سمینار دانشجویان دکتری به عنوان داور

 طرح سوال آزمون جامع دکتری

 تصحیح آزمون جامع دکتری و گزارش نمرات


دومین جلسه از مجموعه نشست های چالش های پیش روی رشته تکنولوژی آموزشی

چهارمین نشست تخصصی یکشنبه های تکنولوژی آموزشی با همکاری گروه تکنولوژی آموزشی ، انجمن علمی دانشجویی تکنولوژی آموزشی و انجمن فناوری آموزشی ایران درتاریخ 28 مهرماه سال جاری در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی برگزار شد.

در ابتدای جلسه آقای دکتر نوروزی، دکتر نیلی( مدیرگروه ) ودکترمقامی (دبیرجلسه) ضمن خیر مقدم خواستار بررسی جدی مشکلات رشته شدند. در ادامه خانم دکتر محمد حسنی( دبیر جسله اول) گزارشی از جلسه قبلی ارائه نمودند.

در ادامه جلسه دکتر نیلی به عنوان مجری طرح بازنگری سرفصل های رشته تکنولوژی آموزشی از فرایند اجرای کار توضیحاتی ارائه نمودند. ایشان اشاره کردند که در مجموع 23 عنوان واحد درسی در مرحله اول انتخاب شده که بعد از بررسی توسط دانشجویان، اعضای هیئت علمی و فارغ التحصیلان 14 درس انتخاب خواهد شد. ایشان تاکید کردند که یکی از اولویت های گروه تعین شایستگی ها و مهارت های مورد نیاز فارغ التحصیلان رشته خواهد بود.

جمع بندی کلی جلسه:

1- در ادامه نشست ایشان به تبین طرح تحقیق انجام شده دراین فرصت مطالعاتی با عنوان : طراحی و اعتبار یابی مدل یادگیری تلفیقی برای دانش آموزان با نیازهای آموزشی ویژه پرداختند.

2- سرفصل ها منجر به تفکر سیستمی در دانشجویان گردد.

3- کاروزی جدی گرفته شود و بحث ارتباط با صنعت بررسی شود.

4- همپوشانی سرفصل های دوره کارشناسی ، ارشد و دکتری بررسی شود و ارتباط عمودی و افقی در نظر گرفته شود.

5- آزمایشگاه یادگیری در اولویت قرار گیرد.

7- مقرر شد جلسه بعدی شایستگی یک طراح بررسی شود.

8- گرایش های مختلف در رشته بررسی شود.

9- مبانی نظری رشته جدی گرفته شود.

در پایان از زحمات همه دوستان تشکر شد و درخواست مشارکت حداکثری اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان شد.


نشست مبانی تکنولوژی آموزشی و چالش‌های پیش رو

اولین نشست تخصصی یکشنبه‌های تکنولوژی آموزشی با همکاری گروه تکنولوژی آموزشی، انجمن علمی دانشجویی تکنولوژی آموزشی و انجمن فناوری آموزشی ایران درتاریخ 19 اسفند ماه سال 1397در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی برگزار شد.

در این نشست که دکتر مقامی عضوهیئت علمی گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامی طباطبائی دبیری آن را بر عهده داشتند با حضور پررنگ مخاطبین داخل و خارج از دانشگاه روبروشد. این نشست با حضور بزرگورانی همچون دکتربرجعلی رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی ، دکتر نیلی معاون دانشکده و مدیرگروه تکنولوژی آموزشی، دکتر نوروزی، اعضای هیئت علمی تکنولوژی آموزشی و سایر گروه‌های آموزشی دانشکده وهمچنین جمعی از دانشجویان داخل و خارج از دانشگاه برگزار شد. طی این نشست دکتر هاشم فردانش به ارائه چالش‌ها ومبانی تکنولوژی آموزشی و نیازهای روز رشته پرداختند.

در ابتدای امردکتر زارعی زوارکی عضو هیئت علمی گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی به ارائه اطلاعاتی درباره ی دانشگاه ژنو، چگونگی و چرایی انتخاب این دانشگاه ، دوره های آموزشی آن به ویژه آموزش با نیازهای ویژه واهمیت آموزش و یادگیری برای همه در این دانشگاه پرداختند.

در این نشست ابتدا مسائل و مشکلات رشته تکنولوژی آموزشی که نیاز روز جامعه است مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی کاربردی ارائه شد. دکتر هاشم فردانش همچنین در مورد سوء برداشت‌ها و کج فهمی‌هایی که در رشته تکنولوژی آموزشی حاصل شده است نیز مطالبی را ارائه دادند و در نهایت با پرسش و پاسخ و نظر خواهی از دانشجویان و میهمانان نشست راه‌حل های برون رفت از این مشکل را ارائه دادند.


نشست تکنولوژی آموزشی در دانشگاه بریتیش کلمبیا (تجربه زیسته)

نشست تخصصی یکشنبه‌های تکنولوژی آموزشی با همکاری گروه و انجمن علمی دانشجویی تکنولوژی آموزشی درتاریخ 29 اردیبهشت ماه 1398در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی برگزار شد.

در این نشست که دکتر مقامی عضوهیئت علمی گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامی طباطبائی دبیری آن را بر عهده داشتند با حضور پررنگ مخاطبین داخل و خارج از دانشگاه روبروشد.

در این نشست ابتدا فرایند فرصت مطالعاتی، روند‌ها و مسائل مربوط به فرصت مطالعاتی مطرح گردید و پس از آن نمایی از دانشگاه برییتیش کلمبیا ارائه گردید .

در ادامه بحث تکنولوژی آموزشی در دانشگاه بریتیش کلمبیا مورد بررسی قرار گرفت و اولویت ها و مولفه های رشته تکنولوژی آموزشی در این دانشگاه بر مبنای تجربه آقای بنی هاشم مطرح شد. ساختار رشته و دیدی که به رشته تکنولوژی آموزشی در دانشگاه بریتیش کلمبیا وجود دارد نیز در این نشست مطرح شد. بعد از ارائه مطالب آقای بنی‌هاشم به بحث و گفتگو ،تبادل نظر از مخاطبان پرداختند . حضار نیز به پرسش های مطرح کردند که آقای بنی هاشم به ایراد پاسخ پرداختند . در نهایت با نظرات اساتید گروه تکنولوژی آموزشی و هیئت علمی سایر گروههای حاضر در جلسه جناب بنی هاشم به جمع‌بندی مطالب پرداختند را ایجاد شد.












کارگاه های انجمن :

گروه و انجمن علمی دانشجویی تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی



کارگاه واکاوی یادگیری سید کاظم بنی‌هاشم

با همکاری گروه و انجمن علمی دانشجویی رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی کارگاه واکاوی یادگیری توسط سید کاظم بنی‌هاشم برگزار شد. اهداف این کارگاه به شرح زیر بود؛

 مدل تداوم دانش: ارائه مفاهیمی چون داده، کلان داده، اطلاعات و دانش و بررسی تفاوت ها و شباهت های هریک از این موارد

 واکاوی: تعریف واکاوی، انواع واکاوی، سطوح واکاوی و مراحل واکاوی

 واکاوی یادگیری: تعریف، مزیت‌ها، چالش‌ها، کاربردها، روش ها و تکنیک‌ها و همچنین الگوها

 واکاوی یادگیری و طراحی آموزشی

 معرفی ابزارها و تجارب واکاوی یادگیری در سطح بین الملل

 آشنایی با نمونه واکاوی یادگیری

در این کارگاه که با استقبال خوبی مواجه شده بود در ابتدا کلیات علم واکاوی و سپس فواید و اهمیت آن ارائه شد و سپس ضروریت استفاده از این علم در طراحی آموزشی و پیامدهای آن مطالبی ارائه گردید. نمونه‌ها و روش‌هایی که در این زمینه مورد استفاده قرار گرفته بود نیز در این کارگاه مطرح شد که موجب روشن تر شدن موضوع و همچنین اهمیت آن شد. آقای دکتر بنی هاشم پلت‌فرم کنواس دانشگاه بریتیش کلمبیا که در فرصت مطالعاتی خود در این دانشگاه داشتند را به عنوان نمونه در کارگاه مطرح کرده و ساختار و جزئیات آن را مورد بررسی قرار دادند. در انتها با پرسش و پاسخ فراگیران و همچنین نمونه کارهای انجام شده در جهان، مفهوم واکاوی و واکاوی یادگیری و نقش آن در آموزش و طراحی آموزشی مشخص شد.


کارگاه مرور نظام‌مند تحقیقات دکتر احسان طوفانی نژاد

با همکاری گروه و انجمن علمی دانشجویی رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی کارگاه مرور نظامند تحقیقات توسط دکتر احسان طوفانی نژاد در دو جلسه در تاریخ 18 و 25 آبان ماه 1398 به صورت حضوری برگزار شد. در این این کارگاه اصول تحقیق سیستماتیک و متدهای نوین جست‌وجو ارائه گردید. در این کارگاه ابتدا مفهوم تحقیقات سیستماتیک، اهداف و چرایی استفاده از این روش مطرح شد و سپس فرایند انجام کار به صورت گام به گام و با مشارکت همه جانبه مخاطبان حاضر در کارگاه، مورد بررسی قرار گرفت. آقای دکتر طوفانی نژاد با ارائه تجربیات خود در فرصت مطالعاتی در دانشگاه جنوب استرالیا، اهمیت استفاده از روش تحقیقات سیستماتیک را برای فراگیران تشریح کردند.

در این کارگاه پس از شناخت روش جست‌وجوی سیستماتیک و اهمیت آن از فراگیران خواسته شد تا با انتخاب موضوع فرایند تحقیق نظامند را آغاز کرده و از پایگاه‌های معتبر علمی با استفاده از متد‌های نوین جست‌وجو به استخراج اطلاعات و نظامند کردن داده‌ها بپردازند. در این کارگاه همچنین نحوه استفاده از دو نرم افزار استناد نویسی مندلی و جب رف نیز به فراگیران ارائه شد. و درنهایت اطلاعات بدست آمده توسط مخاطبان کارگاه به صورت سیستماتیک دسته‌بندی شده و فرایند مرور نظامند تحقیقات با موضوعات مختلف و به صورت کاربردی مورد استفاده قرار گرفت. این کارگاه در دو جلسه مجزا تشکیل شد که در جلسه اول کلیات و روش ها مطرح شد و در جلسه دوم فرایند‌ها و روش انجام کار به مخاطبان ارائه شد.


دومین کارگاه مرور نظام‌مند تحقیقات دکتر احسان طوفانی نژاد

بعد از برگزاری دوره اول کارگاه مرور نظامند تحقیقات، با توجه به استقبال مخاطبان، با همت گروه و انجمن علمی دانشجویی رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی دومین دوره مرور نظامند تحقیقات در تاریخ 28 و 29 آذر ماه در محل دانشکده بیمه اکو برگزار شد. بنابه درخواست متقاضیان کارگاه دوم به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار شد .در این کارگاه نیز مانند کارگاه اول اصول تحقیق سیستماتیک و متدهای نوین جست‌وجو ارائه گردید. در این کارگاه ابتدا مفهوم تحقیقات سیستماتیک، اهداف و چرایی استفاده از این روش مطرح شد و سپس فرایند انجام کار به صورت گام به گام و با مشارکت همه جانبه مخاطبان حاضر در کارگاه، مورد بررسی قرار گرفت. آقای دکتر طوفانی نژاد با ارائه تجربیات خود در فرصت مطالعاتی در دانشگاه جنوب استرالیا، اهمیت استفاده از روش تحقیقات سیستماتیک را برای فراگیران تشریح کردند.

در این کارگاه پس از شناخت روش جست‌وجوی سیستماتیک و اهمیت آن از فراگیران خواسته شد تا با انتخاب موضوع فرایند تحقیق نظامند را آغاز کرده و از پایگاه‌های معتبر علمی با استفاده از متد‌های نوین جست‌وجو به استخراج اطلاعات و نظامند کردن داده‌ها بپردازند. در این کارگاه همچنین نحوه استفاده از دو نرم افزار استناد نویسی مندلی و جب رف نیز به فراگیران ارائه شد. و درنهایت اطلاعات بدست آمده توسط مخاطبان کارگاه به صورت سیستماتیک دسته‌بندی شده و فرایند مرور نظامند تحقیقات با موضوعات مختلف و به صورت کاربردی مورد استفاده قرار گرفت. این کارگاه در دو جلسه مجزا تشکیل شد که در جلسه اول کلیات و روش ها مطرح شد و در جلسه دوم فرایند‌ها و روش انجام کار به مخاطبان ارائه شد.















اعضای انجمن :

Mountains

مریم رجبیان ده زیره

Lights

پروین بهراملو

Mountains

دبیر انجمن: سکینه شریفاتی

Nature

دکتر حمیدرضا مقامی


Mountains

Lights

Nature

ریحانه ریوندی

Mountains

سروه بهمنی


اهداف انجمن:

"یک اندیشه متعلق به زمان یا مکان خاصی نیست"

گروه و انجمن تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در راستای این تفکر و دستیابی به اهدافی همچون

 دسترسی به علم روز و خلق اندیشه های نو

 ایجاد فضای با نشاط و پویا برای تقابل اندیشه ها

 تزریق روحیه کار تیمی و گروهی در بین دانشجویان

 ایجاد فضای تعامل و گفتگو بین تمامی صاحب نظران و علاقمندان این رشته

 تبین جایگاه رشته در بین گرایش های علوم تربیتی و سایر رشته ها

 تعیین جایگاه تکنولوژییست های آموزشی درسایر سازمانها مخصوصا فضاهای آموزشی

 طرح، بررسی و ارائه راهکارهای بنیادی به جهت چالش های فراروی این رشته

 تبین خصوصیت میان رشته ای بودن تکنولوژی آموزشی

 و...

سلسله فعالیت هایی را در دست اجرا دارد. بخشی از این فعالیت ها به قرارزیر می باشد :

 برگزاری "سلسله نشست های ماهانه" با نام یکشنبه های تکنولوژی آموزشی با همکاری صاحب نظران این رشته

 برگزاری کارگاههای کاربردی

 برگزاری اردوهای یک روزه به جهت آشنایی بیشتر با این رشته

 برقراری ارتباط های صمیمانه و مصاحبه های علمی با صاحب نظران این رشته

 و...


امید است با عنایت و همکاری متخصصان، صاحب نظران و دانشجویان رشته تکنولوژی آموزشی، رشته ی تکنولوژی آموزشی در جایگاه اصلی خو دقد علم نماید . امید داریم با ایجاد فضای گفتگو اندیشه های متخصصان این عرصه از دیوارهای تعلق به یک دانشگاه فراتر رفته و در اختیار تمامی دوستداران این رشته قرار گیرد.

گروه و انجمن علمی دانشجویی تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی تهران

راهنمای نویسندگان :

از مؤلفان و مترجمان گرامی تقاضا می شود به منظور جلوگیری از تأخیر در داوری و انتشار به موقع مجله، جهت ارسال مقاله به نکات زیر توجه نمایند:

• موضوع مقالات باید در یکی از حوزه های مرتبط با رشته فناوری آموزشی باشد.

• مقالات حاصل از مطالعات، تجربه و پژوهش های نویسنده یا نویسندگان باشد.

• مقالات تحلیلی به ویژه مقالاتی که از روشهای کیفی بهره گرفته باشند، در اولویت چاپ مجله قرار خواهند گرفت. مقالات ارسالی اعم از تألیف، ترجمه، تدوین و گردآوری قبلا در نشریه، کنفرانس، مجامع علمی و یا مجموعه مقالات دیگر منتشر نشده باشند.

• مقاله باید مشتمل بر چکیده فارسی، واژه های کلیدی، مقدمه، بدنه اصلی، نتیجه گیری، فهرست منابع و مأخذ باشد. مقالات ارسالی در صفحات A4 ، با فاصله خطوط 1، حاشیه سمت راست 5/2، سمت چپ 5/2 بالای صفحه 5/2 و پایین صفحه 5/2 سانتیمتر با قلم نازنین، تحت نرم افزار WORD 2003 / 2007 / 2010 تایپ و به پست الکترونیکی مجله ارسال گردد. در غیر این صورت دفتر مجله از بررسی مقالات معذور خواهد بود. دستورالعمل تایپ مقالات و قلم های مورداستفاده برای بخش های مختلف در جدول (۱) ارائه شده است.

• در صفحه اول مقالات باید عنوان فارسی مقاله، چکیده، کلمات کلیدی، رتبه علمی نویسنده یا و نویسندگان، شماره تلفن، پست الکترونیکی نویسنده مسئول مکاتبات آورده شود.

• چکیده مقاله حداکثر در ۱۵۰ واژه و مشتمل بر هدف پژوهش، روش تحقیق مورداستفاده و نتایج به دست آمده باشد. کلمات کلیدی نیز پس از چکیده مقاله و حداکثر در ۵ واژه بیان شود.

• در ذکر منابع از الگوی زیر استفاده شود : كتاب: نام خانوادگی، نام، (سال نشر)، نام کتاب، نام مترجم، دوره چند جلدی، نوبت چاپ، محل نشر، نام و ناشر. : مقاله، نام خانوادگی، نام، (سال نشر)، عنوان مقاله، نام نشريه، دوره یا جلد، شماره نشریه، ص.

• دریافت مقالات و انجام مکاتبات صرفا از طریق پست الکترونیکی انجام خواهد شد.

• مسئولیت صحت و سقم اطلاعات درج شده مقالات بر عهده نویسنده است.

• در مورد مقالات ترجمه ای، صرفا مقالاتی مورد داوری قرار خواهند گرفت که از موضوعات نوین در حوزه تکنولوژی آموزشی انتخاب شده باشد و همراه مقاله اصلی به هیئت تحریریه ارسال شود.

• در مقالات و مطالب ترجمه ای به نکات زیر توجه نمایید: . نام نویسنده (نویسندگان اصلی همراه با ذكر موقعیت علمی در مقالات ضمن درج در پانویس، سال نگارش و منبع استفاده شده لحاظ گردد.

• در نگارش منبع دقت نمایید. منبع به گونه ای درج گردد که امکان بازیابی مقالات برای داوران میسر باشد.

• پس از چاپ مقاله دو نسخه از مجله در اختيار نویسنده (نویسندگان) قرار خواهد گرفت.