دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی میزبان اولین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش

دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی میزبان اولین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش

۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۸۱۹۸ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۱۰۲
دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی میزبان اولین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش

 

 

در مراسم افتتاحیه  این همایش دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش و دکتر عباس عباس پور دبیر علمی این همایش به ایراد سخنرانی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده ،در این همایش که با همکاری دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی با وزارت با وزارت آموزش و پرورش برگزار شد،استادان و صاحبنظران این حوزه به ارائه دیدگاه های خود در خصوص اقتصاد آموزش و پرورش ،مدیریت منابع انسانی و مالی پرداختند.

دکتر حسین سلیمی در مراسم افتتاحیه در سخنانی با خیرمقدم به وزیر آموزش‌وپرورش و سایر مهمانان شرکت‌کننده آن گفت: آرزو می‌کنم این همایش که برای یافتن راه‌حل‌هایی برای مشکلات کشور برگزار می‌شود، موفق باشد. او با اشاره به همکاری دانشگاه‌های سطح یک با دولت برای ارائه راهکارهایی برای حل مسائل در حوزه‌های مختلف افزود: با توجهی که دولت در یک سال اخیر انجام داده است، می‌توانیم بگوییم که دانشگاه وحوزه اجرا با تقاضای دولت به هم نزدیک شده‌اند.

دکتر سلیمی ادامه داد: امروز دولت از دانشگاه‌ها خواسته در حوزه مشکلات کشور به دولت راه‌حل بدهند و خوشبختانه بسیاری از آن‌ها در حال اجراست. او افزود: در هر حوزه‌ای اگر نهاد دانشگاه در کنار نهاد اجرا قرار بگیرد اتفاقات خوبی می‌افتد. وقتی می‌گوییم نهاد دانشگاه، منظور افراد و اشخاص نیست، منظور همکاری بین نهاد دانشگاه و دولت است؛ چراکه معتقدیم، شیوه‌ اندیشه‌ورزی نهاد اجرا با نهاد دانشگاه متفاوت است. امیدوارم همایش‌ها و هم‌اندیشی‌هایی ازاین‌دست همکاری کارکردی بین نهاد دانشگاه و وزارت آموزش‌وپرورش را شکل دهد و این نقطه آغازین باشد و گام مستحکمی برداریم.

رئیس دانشگاه ضمن اشاره به دستاوردهای آموزش‌وپرورش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: کارنامه آموزش‌وپرورش در چهل سال گذشته انقلاب اسلامی به‌راستی درخشان است. او افزود: امروز متأسفانه عادت کرده‌ایم نقاط منفی را ببینیم و برجسته کنیم، درحالی‌که عملکرد آموزش‌وپرورش و نتایج این عملکرد در انقلاب اسلامی درخشان است.

ایشان در ادامه سخنانش بابیان این‌که امروز سخن از اقتصاد آموزش‌وپرورش است و در این زمینه همه سریع به سراغ بودجه دولتی و راهکارهای تأمین این بودجه می‌روند، اضافه کرد: پیشرفته‌ترین نظام‌های آموزشی هم در چرخه‌های چهل‌ساله دچار مشکلاتی می‌شوند. او افزود  وجود برخی بحران ها ب معنای نادیده گرفتن عملکرد درخشان گذشته نیست و به نظر میرسد آگاهی جمعی در حوزه اقتصاد اموزش و پرورش شکل گرفته است و همه ی مدیران این حوزه دغدغه کارشناسی دارند و این نشان میدهد ک مشکلات این حوزه حل خواهد شد.  

 

 


نظر شما :