نشست تخصصی دانش معلمان و تغییر برنامه‌های درسی برگزار شد.

نشست تخصصی دانش معلمان و تغییر برنامه‌های درسی برگزار شد.

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۸۷۳۵
تعداد بازدید:۲۷۵
نشست تخصصی دانش معلمان و تغییر برنامه‌های درسی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشکده: این نشست در راستای تامل بیشتر در این دو حوزه بسیار مهم برنامه درسی یعنی دانش معلمان و تعییر برنامه درسی، برنامه‌ریزی شد که بر همین مبنا از دو پنل تغییر برنامه درسی و دانش معلمان تشکیل شد که در پنل اول تغییر برنامه‌های درسی به واکاوی مفاهیم نظریه‌ها، اصول و مهارت‌های مورد نیاز جامعه یادگیرند برای این گذر به تعبیری پارادایمی پرداخته شد و در پنل دوم صاحب نظران و اندیشمندان حوزه دانش معلمان به تفسیر و تبیین مفهوم و نظریه‌های مطرح شده در زمینه دانش معلمان پرداختند.

 

طبیعتا معلم یکی از مهم‌ترین افرادی است که می‌تواند جزء گروه برنامه درسی باشد. شوآب نقش معلم و دانش وی را در اجرا تا بهبود و تغییر برنامه‌های درسی اساسی می‌داند، و معتقد است که معلمان کارگران خط مونتاژ نیستند و نباید نسبت به آنها بی اعتنایی کرد. از طرفی شکل‌گیری فضاهای تغییر و پیچیدگی محاط بر فضاهای یادگیری این واقعیت را به ذهن متبادر می‌کند که بسنده کردن به روش‌های منسوخ و قدیمی گذشته هیچ گونه تضمینی برای درمان دردهای امروز در حیطه یادگیری و برنامه درسی فراهم نمی‌آورد.

و در پایان امید که مفاهیم و مطالب مطرح شده در این نشست زمینه باز اندیشی و تامل بیشتر در زمینه برنامه درسی را فراهم آورد.

 


نظر شما :