آرش رضائی کیا

آرش رضائی کیا

عنوان پایان‌نامه

تأثیر جایگاه راهبران آموزشی وکارآیی آنها در پبشبرد اهداف آموزشی و پرورشی مدارس ابتدایی شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه (مورد مطالعه معلمان ابتدایی مدارس روستایی)



    دانشجو آرش رضائی کیا در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ، به راهنمایی نورعلی فرخی ، پایان نامه با عنوان "تأثیر جایگاه راهبران آموزشی وکارآیی آنها در پبشبرد اهداف آموزشی و پرورشی مدارس ابتدایی شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه (مورد مطالعه معلمان ابتدایی مدارس روستایی)" را دفاع نموده است.


    استاد راهنما
    نورعلی فرخی
    استاد مشاور
    سعید مذبوحی
    استاد داور
    عنایت اله زمانپور
    رشته تحصیلی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    تاریخ دفاع
    ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
    ساعت دفاع

    چکیده

    چکیده به زبان فارسی:

    در پژوهش حاضر به تأثیر جایگاه راهبران آموزشی و کارآیی آنها در پبشبرد اهداف آموزشی و پرورشی مدارس ابتدایی پرداخته شد، جامعه آماری شامل ۲۰۴ نفر از راهبر ان ابتدایی مدارس روستایی در شهر سرپل ذهاب بود که براساس فرمول کوکران تعداد ۱۳۳ نفر به صورت تصادفی انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری در این پژوهش شامل پرسشنامه­ راهبردهای آموزشی عظیم پور (۱۳۹۳) و نیز پرسشنامه محقق ساخته اهداف آموزشی و تربیتی بوده که براساس تحلیل آماری    و نتایج حاصل از آزمون رگرسیون مشخص گردید؛ بین کارایی راهبران آموزشی بر اعتقادات مذهبی دانش آموزان با سطح معناداری ۰.۰۳ و مقدار بتای ۰.۱۳۱، بین کارایی راهبران آموزشی بر مهارت اخلاق دانش آموزان با سطح معناداری ۰.۰۳ و مقدار بتای ۰.۱۳۵، بین کارایی راهبران آموزشی بر مهارت خواندن دانش آموزان مهارت اخلاق دانش آموزان با سطح معناداری ۰.۰۲ و مقدار بتای ۰.۱۴۴ و نیز بین کارایی راهبران آموزشی بر مهارت نوشتن دانش آموزان با سطح معناداری ۰.۰۰۳ و مقدار بتای ۰.۱۱۹ تأثیر معناداری وجود دارد.

    Abstract

    چکیده به زبان انگلیسی:

    In the current research, the effect of the position of educational leaders and their effectiveness in advancing the educational goals of primary schools was discussed. The statistical population included ۲۰۴ primary school teachers in Sarpol Zahab city, ۱۳۳ of whom were randomly selected based on Cochran's formula. The collection tools in this research included Azimpour's Educational Strategies Questionnaire (۲۰۱۳) as well as a researcher-made educational and training goals questionnaire, which was determined based on    statistical analysis and regression test results; between the effectiveness of educational leaders on students' religious beliefs with a significance level of ۰.۰۳ and a beta value of ۰.۱۳۱, between the effectiveness of educational leaders on students' moral skills with a significance level of ۰.۰۳ and a beta value of ۰.۱۳۵, between the effectiveness of educational leaders on students' reading skills and students' moral skills with The significance level is ۰.۰۲ and the beta value is ۰.۱۴۴, as well as between the effectiveness of educational leaders on students' writing skills with a significance level of ۰.۰۰۳ and the beta value is ۰.۱۱۹.

    There was a significant effect.