
فاطمه سلطانی
بررسی عوامل موثر در یادگیری زائد براساس تجربه زیسته مدیران و معلمان مقطع متوسطه شهرستان ساوه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
- ساعت دفاع
- چکیده
-
بی اثر بودن آموزش یکی از انتقادات عمده ای است که توجه بسیاری از منتقدان آموزش عالی را به خود جلب کرده است. یادگیری زائد مفهومی است که می تواند فصل جدیدی را در تحقیقات آموزشی باز کند. این پژوهش با هدف بررسی عوامل تاثیرگذار در یادگیری زائد بر اساس تجارب زیسته مدیران و معلمان دوره متوسطه شهرستان ساوه انجام شد. در همین راستا چهار متغیر عوامل فردی، عوامل سازمانی، عوامل آموزشی در دبیرستانهای شهر ساوه بررسی شد. پژوهش از نظر کیفی و از نظر ماهیت و نوع، توصیفی- پیمایشی و علی- مقایسه ای بود. نمونه آماری پژوهش شامل تعدادی معلمان و مدیران مدارس شهرستان ساوه در سال ۱۴۰۱ میباشند که تعدادشان ۲۴ نفر بود. پرسشنامه محقق ساخته شامل ۳۶ سوال بود. تجزیه و تحلیل داده های پژوهش با نرم افزار آماری انجام شد.
- Abstract
-
The ineffectiveness of education is one of the major criticisms that have attracted the attention of many critics of higher education. Redundant learning is a concept that can open a new chapter in educational research. This research was conducted with the aim of investigating factors affecting redundant learning based on the lived experiences of secondary school administrators and teachers in Saveh city. In this regard, four variables of individual factors, organizational factors, and educational factors were investigated in Saveh high schools. The research was qualitative in terms of nature and type, descriptive-survey and causal-comparative. The statistical sample of the research includes a number of teachers and school administrators of Saveh city in ۱۴۰۱, whose number was ۲۴. The researcher-made questionnaire consisted of ۳۶ questions. Analysis of research data was done with statistical software.