مراحل اخذ درس به صورت معرفی به استاد در مقطع کارشناسی

۰۷ دی ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۳۸۸۷ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۹۰۰
مراحل اخذ درس به صورت معرفی به استاد در مقطع کارشناسی

با توجه به سوالات مکرر دانشجویان در خصوص نحوه اخذ درس به صورت معرفی به استاد، به استحضار می رساند چنانچه دانشجویی تمام دروس خود را گذرانده و حداکثر دو درس نظری برای او باقی مانده باشد، میتواند با مراجعه به کارشناس پرونده خود، تقاضای اخذ دو درس به صورت معرفی به استاد را ارائه دهد. کارشناس مربوطه پس از بررسی کارنامه و اطمینان از گذراندن تمامی دروس توسط دانشجو، مکاتبات لازم برای اخذ دروس به صورت معرفی به استاد را انجام خواهد داد. برای مثال، چنانچه دانشجو در پایان نیمسال اول، تمامی دروس خود به جز ۲ درس صرفا نظری را گذرانده باشد، میتواند برای دروس باقی مانده اقدام کند. در اخذ درس به صورت معرفی به استاد، دانشجو صرفا طبق ابلاغی که توسط کارشناس آموزش صادر میشود، به استاد معرفی شده مراجعه می کند و پس از معرفی منبع امتحانی از سوی استاد و تعیین زمان امتحان، نسبت به برگزاری امتحان اقدام می شود. بدیهی است هر روزی که امتحان برگزار شود و دانشجو درس را بگذراند، به عنوان تاریخ فراغت از تحصیل محسوب می شود. 

لازم به ذکر است که اخذ درس به صورت معرفی به استاد، مختص دانشجویان مقطع کارشناسی و دروس کاملا نظری است و اخذ درس عملی یا نظری- عملی به صورت معرفی به استاد امکانپذیر نیست.

 نکته بسیار مهم: 

تا زمانی که نمرات تمامی دروس دانشجوی متقاضی، ثبت نهایی نشده باشند، امکان معرفی به استاد وجود ندارد. ضمنا دروس معرفی به استاد نیازی به ارائه درس در طول ترمی که قرار است دانشجو به صورت معرفی به استاد بگذراند، ندارند و لازم نیست در زمان انتخاب واحد توسط دانشجو انتخاب شوند، بلکه پس از معرفی به استاد مربوطه و برگزاری امتحان، نمره توسط استاد در فرم معرفی به استاد ثبت می شود و اداره آموزش نیز نسبت به ثبت درس و نمره اقدام می کند.


( ۱۷ )

نظر شما :