برگزاری جلسه شورای آموزشی – پژوهشی دانشکده با حضور آقای دکتر هنری معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی

برگزاری جلسه شورای آموزشی – پژوهشی دانشکده با حضور آقای دکتر هنری معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی

۰۵ آبان ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۵۵۵ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۴۴۸۸
برگزاری جلسه شورای آموزشی – پژوهشی دانشکده با حضور آقای دکتر هنری معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی

برگزاری جلسه شورای آموزشی – پژوهشی دانشکده با حضور آقای دکتر هنری معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی
جلسه شورای آموزشی – پژوهشی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی با حضور جناب آقای دکتر هنری معاون محترم پژوهشی دانشگاه، مدیران محترم ایشان و اعضای محترم جلسه در تاریخ  26/ 7/ 95 ساعت 8 صبح برگزار شد.

در ابتدا آقای دکتر برجعلی رئیس محترم دانشکده ضمن خیرمقدم به آقای دکتر هنری و همکاران محترم ایشان و تشکر از آقای دکتر احمدوند معاون محترم پژوهشی سابق دانشگاه، حضور ایشان را در دانشکده باعث قوی‌تر شدن پیوند دانشکده و دانشگاه دانستند و بیان نمودند که در صورت فراهم کردن بستری جهت دسترسی به اطلاعات پایه فرایند حل مسئله و انجام پژوهش بهتر صورت خواهد پذیرفت.
در ادامه آقای دکتر سهرابی معاون محترم پژوهشی دانشکده نیز از حضور مهمانان جلسه تقدیر به عمل آوردند و اذعان داشتند که فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه نسبت به گذشته توسعه بیشتری داشته است. همچنین فرمودند با توجه به سهم عمده معاونت پژوهشی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی در کسب رتبه اول این دانشکده در دانشگاه، جهت افزایش بهره‌وری از ظرفیت‌های دانشکده اختصاص نیروی انسانی به این حوزه احساس می‌شود.
آقای دکتر هنری معاون محترم پژوهشی دانشگاه ضمن تشکر از آقای دکتر برجعلی و آقای دکتر سهرابی به دلیل فراهم آوردن موقعیتی جهت تبادل‌نظر و ایراد مشکلات به بحث در خصوص مسائل مطرح‌شده و اولویت‌های معاونت پژوهشی دانشگاه بیاناتی ایراد نمودند. با توجه به کسب رتبه اول دانشگاه توسط دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی تمهیداتی جهت اختصاص امکانات بیشتر به دانشکده اندیشیده خواهد شد. ایشان با برشمردن سیاست‌های کلی دانشگاه و نگاه کمی به خروجی سیستم به دلیل قرار گرفتن در میان دانشگاه های برتر کشور، لزوم نقد و بررسی کیفی خروجی سیستم و پیگیری کاربردی سازی نظریه‌ها و تأثیرات آن بر جامعه را یادآور شدند. احیای 9 مرکز پژوهشی در حال فعالیت دانشگاه و احیای مرکز رشد و کارآفرینی از اولویت‌های معاونت است. ایشان ضمن بیان دستاوردهای دانشگاه، کتابخانه دیجیتالی کتابخانه مرکزی و سامانه پژوهشی اطلاعات اعضای هیات علمی، لزوم ارتباط هر چه بهتر اعضای هیات علمی را با این دو سامانه بیان داشتند.



تخصیص کارت گرنت به اعضای هیات علمی دانشگاه، راه‌اندازی دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های بین‌المللی و تشویق اساتید به ترجمه معکوس از اولویت‌های دیگری بود که به‌اختصار توضیحاتی در این خصوص بیان فرمودند.
در ادامه اعضای محترم شورای آموزشی – پژوهشی که متشکل از مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده است، به ایراد مشکلات و ارائه پیشنهادهایی پرداختند که به‌اختصار بیان می‌شود.
آقای دکتر نیلی معاون آموزشی دانشکده در خصوص تخصیص نیروی انسانی جهت انجام شیوه‌نامه مشترک معاونت پژوهشی و معاونت آموزشی (دانشجویان دوره دکتری ورودی 93 به بعد) بیاناتی ایراد فرمودند.
خانم دکتر ابراهیمی قوام ضرورت پرداختن به مسائل اجتماعی ازجمله ترافیک را بیان کردند و در خصوص برگزاری نشست‌های تخصصی با کارگروه‌های مرتبط و تهیه بسته‌های آموزشی آموزش فرهنگ ترافیک به بحث پرداختند.
آقای دکتر اسکندری با ایراد مشکلاتی در خصوص سیاست‌های دانشگاه، پیشنهاد ایجاد مرکز data center (مرکزی جهت کمک به انجام پژوهش‌ها و ذخیره داده‌های پژوهشی) را دادند.
در انتهای جلسه به بحث در خصوص دستور جلسه پرداخته شد و ساعت 10:30 جلسه به اتمام رسید.

 


نظر شما :