گزارش مختصر همایش تولید محتوا و تقدیر از کادر اجرایی

۲۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۸ کد : ۱۹۱۴۱ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۶۴

اولین همایش ملی تولید محتوای الکترونیکی برای علوم و ریاضی دبستان و پیش از دبستان با همت گروه آموزش و پرورش دانشگاه علامه طباطبائی و همکاری گروه تکنولوژی آموزشی و انجمن علمی- دانشجویی آموزش و پرورش،  روز ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ به شکل حضوری- مجازی برگزار شد.

دکتر مهدی واحدی؛ معاون محترم دانشجویی- فرهنگی، دکتر سعید غیاثی ندوشن؛ مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر احمد برجعلی؛ رئیس محترم دانشکده روان­شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر محمود امانی طهرانی؛ عضو شورای عالی وزارت آموزش و پرورش، دکتر زهرا گویا؛ عضو هیئت علمی گروه آموزش ریاضی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر رضوان حکیم­زاده؛ عضو هیئت علمی گروه برنامه­ریزی درسی دانشگاه تهران و دکتر اسماعیل زارعی زوارکی؛ عضو هیئت علمی گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر زهرا رحیمی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، در این همایش به ایراد سخنرانی پرداختند.

گفتنی است مقارن با دریافت مقالات در محورهای اعلام شدۀ همایش، جشنوارۀ تولید محتوای الکترونیکی نیز برگزار شد و آثار دریافتی در قالب بازی­ و ویدیوی آموزشی الکترونیکی توسط کمیته داوران، مورد بررسی قرار گرفت. بدین­ترتیب در محور مقالات، از بین 81 مقالۀ دریافت شده، 12 مقاله برای ارائۀ سخنرانی و 23 مقاله در قالب پوستر پذیرفته شد. در محور جشنواره نیز از بین 308 ویدیو و بازی الکترونیکی دریافت شده، 8 ویدیوی آموزشی و 3 بازی الکترونیکی در حوزه آموزش علوم  و 13 ویدیوی آموزشی و 8 بازی الکترونیکی در حوزۀ آموزش ریاضی، شایسته تقدیر اعلام شدند. همچنین 1 مقاله به­عنوان مقاله برگزیده انتخاب شد و از آثار برتر مراتب تقدیر به­عمل آمد.

در این همایش یک روزه، بیش از 350 نفر از پژوهشگران و علاقه­مندان به حوزۀ تولید محتوای الکترونیکی از طریق سامانۀ اسکای­روم و آپارات، با همایش همراه شدند و جمعی از اساتید و دانشجویان نیز به شکل حضوری در محل همایش حضور به­هم رساندند. از کمیتۀ علمی و اجرائی و نیز شرکت­کنندگان در این همایش با صدور گواهی­های همکاری، تقدیر خواهد شد.

زهرا رحیمی

دبیر علمی اولین همایش ملی تولید محتوای الکترونیکی برای علوم و ریاضی دبستان و پیش از دبستان


نظر شما :