گزارش تصویری نشست علمی مروری بر عملکرد شورای تحصیلات تکمیلی با تمرکز بر روند تصویب طرح نامه های کارشناسی ارشد و دکترا

۱۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۹ کد : ۲۰۳۵۹ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۳۰۲

این نشست روز سه شنبه 13 دی ماه 1401 در سالن شورای دانشکده رواشنناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی از ساعت 9.30 تا 12.30 با حضور آقای دکتر نیلی بعنوان دبیر نشست، و با سخنرانی آقایان: دکتر آدمی معاون آموزشی دانشگاه، دکتر غیاثی عضو هیات علمی گروه مدیریت آموزشی و معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان، آقای دکتر یونسی معاون پژوهشی دانشکده و سرکار خانم دکتر کلانتر هرمزی معاون آموزشی دانشکده برگزار گردید. جلسه با استقبال بسیار خوب اساتید، با وجود غیرحضوری بودن کلاس ها بعلت آلودگی هوا همراه که مبین دغدغه مندی و مشارکت اعضای هیات علمی برای بهبود فرایند تصویب پروپزال ها در شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده می باشد. پس از تلاوت آیات قرآن، در ابتدا آقای دکتر برجعلی ریاست دانشکده ضمن خیر مقدم خدمت اساتید گرامی، اهداف کلی نشست را که نوعی خودارزیابی در عملکرد شورا هست، بیان کردند. آقای دکتر نیلی به بیان تاریخچه ای از مباحث شورا از 15 سال گذشته، بررسی هزینه فایده عملکرد شورا پرداخت و به هزینه های ملموس مانند رفت و آمد دانشجو و طولانی شدن زمان تصویب و ناملموس مانند استرس دانشجو اشاره و در پایان به راهکارهایی برای بهبود کار اشاره نمود. در ادامه آقای دکتر آدمی ضمن تقدیر از استقبال مدیریت دانشکده از خودارزیابی، جایگاه بسیار خوب دانشکده در بررسی طرح نامه ها اشاره و رهنمودهایی مانند تثبیت نقش گروه، تیم راهنما و کاهش زمان تصویب ارایه کرد. در ادامه آقای دکتر غیاثی با توجه به تجربه طولانی در مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی، توجه به نظرات محقق، تیم راهبری را تاکید و خواستار رسمیت بخشیدن به مرجعیت گروه در تایید نهایی کار شد. در ادامه خانم دکتر کلانتر هرمزی ضمن تاکید بر کوتاه شدن مدت توقف طرحنامه در شورا، به تجربه سایر دانشکده ها در ترکیب شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی اشاره کرده و مستند به مقررات تاکید داشت که هویت شورا بعنوان مرجع نهایی برای بررسی طرحنامه ها باید حفظ گردد. در ادامه آقای دکتر یونسی با طرح این سوال که ماهیت نگارش رساله/ پایان نامه آیا پژوهشی است یا آموزشی به این نکته اشاره نمود که چون ماحصل نگارش رساله به مقاله ختم می شود پس اساتید باید مشارکت فعالتری در هدایت کار داشته باشند. گروه ها هم باید با دقت بیشتری، ارزیابی طرح نامه ها را رصد نمایند. در ادامه همکاران حاضر درنشست به بیان نظرات خویش پرداخته و در جمعبندی پیشنهاد گردید، حضور استاد/ استادان راهنما ضروری و قبل از طرح طرحنامه در گروه، ضرورت دارد جلسه ای بین تیم راهبری، مدیر گروه، داوران و دانشجو با مدیریت استاد راهنما برگزار و صورتجلسه آن ضمیمه صورتجلسه گروه گردد.


نظر شما :