برگزاری مراسم رونمایی از کتاب "روانشناسی تبلیغات و رسانه" تألیف آقای دکتر فرامرز سهرابی
مراسم رونمایی از کتاب "روانشناسی تبلیغات و رسانه" تألیف آقای دکتر فرامرز سهرابی استاد روانشناسی بالینی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور رئیس مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی، رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، معاونان آموزشی و اداری مالی و پژوهشی دانشکده و اعضای هیأت علمی و نیز کارمندان و دانشجویان دانشکده در روز شنبه 1396/2/9 در دانشکده روانشناسی برگزار شد.
در آغاز مراسم رونمایی کتاب، آقای دکتر امیر زند مقدم سرپرست مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه، ضمن برشمردن فعالیتها و سیاستهای آینده مرکز در حوزه نشر اظهار کردند، کتاب روانشناسی تبلیغات و رسانه از آن جهت که یکی از واحدهای درسی پیشنهاد شده از طرف شورای تحول را پوشش میدهد و در راستای سیاستهای آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری است، برای رونمایی از سوی این مرکز انتخاب شده است و من مطالعه کلی که روی کتاب انجام دادم ملاحظه کردم که ازمنابع جدید و اصیلی استفاده شده است و برای دانشجویان و سایر پژوهشگران سودمند است، ضمن تبریک به همکارمان آقای دکتر سهرابی امیدوارم سایر اعضای محترم هیأت علمی دانشکده نیز تألیفات خود را به ما بسپارند که در کمترین زمان ممکن نسبت به انتشار آن اقدام شود.
در ادامه، جناب آقای دکتر برجعلی، رئیس محترم دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی افزود: : ما در علوم انسانی کتاب خوب خیلی کم داریم، با توجه به تصمیماتی که در شورای تحول انجام شد دروس جدیدی به مجموعه دروس روانشناسی اضافه شد که بعضی از اینها در جهت آرمان است، باید کتاب خوب و چندین کتاب نوشته شود و در یک فرآیند مقایسهای کتابهای خوب جای خودش را پیدا بکند. خوشبختانه دانشگاه علامه طباطبائی در کار ترویج، هم کار استاد و هم کار دانشجو را قبول دارد یعنی اگر کتابی کار مشترک استاد و دانشجو باشد چاپ میکند و در کار ترجمه فقط باید کار استاد باشد مصوبه دانشگاه است. این دو سال اخیر بخصوص، هیچ مشکلی از جهت اداری و عوامل وجود ندارد و کتاب بلافاصله فرآیند را طی میکند و چاپ میشود. ما تشکر میکنیم از دوستان و کارشناسان و دکتر سهرابی معاونت پژوهشی که در این حوزه زحمت میکشند.
آقای دکتر فرامرز سهرابی مؤلف کتاب "روانشناسی تبلیغات و رسانه" در مورد این اثر که از سوی دانشگاه علامه طباطبائی به زیور طبع آراسته گردیده است اظهار داشتند:
از معاونت پژوهشی دانشگاه بویژه آقای دکتر زند مقدم به دو جهت تشکر و قدردانی میکنم، اول اینکه فعالیت در حوزه نشر دانشگاهی چه در بخش فصلنامههای علمی و چه در نشر کتاب جهش بسیار خوبی داشته است و دوم اینکه با برگزاری مراسم رونمایی از کتاب امکان دیده شدن آثار همکاران علمی و معرفی آن برای استفاده و مطالعه از سوی همکاران علمی و دانشجویان عزیز را فراهم میکند.
مؤلف سپس به فرآیند نگارش چند ساله کتاب "روانشناسی تبلیغات و رسانه" پرداخت که با شکلگیری شورای تحول در علوم انسانی، ضرورت تدوین منبع علمی برای یکی از واحدهای درسی که با همین نام برای رشته روانشناسی پیشبینیشده را سرعت بخشید و این اثر متناسب با سرفصلهای درس روانشناسی تبلیغات و رسانه به رشته تحریر در آمد.
مؤلف کتاب اضافه کرد، در بین کتابهایی که ترجمه و تألیف کردهام، دو کتاب تألیفی را بیشتر از همه دوست دارم که یکی از آنها شکوفایی شخصیت امام خمینی (ره) است که کار دل خودم بود که الحمدلله مخاطبان بسیاری هم پیدا کرد و به چاپ دوم رسید، دیگری همین کتاب است که در تألیف آن زحمت بسیاری کشیدم که با توجه به اینکه اولین اثر فارسی در این حوزه است، امید است مورد استقبال و نقد همکاران علمی، دانشجویان و سایر افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، قرار گیرد.
نظر شما :