28 آبان 97 همایش سالمندی در ایران برگزار می گردد

۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۶۳۸۶ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۲۰۰
28 آبان 97  همایش سالمندی در ایران برگزار می گردد

دکتر برجعلی رییس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه با اعلام این خبر افزود:
یکی از شرایط اجتماعی مبتلا به جامعه ،افزایش جمعیت سالمندی است که در سال های آینده  مشکلاتی برای جامعه بوجود می آورد بنابراین با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری برای ورود دانشگاهها به مسایل و مشکلات جامعه تصمیم گرفتیم با مشارکت اندیشمندان و دانشگاهیان همایشی با موضوع سالمندی با رویکرد روانی و اجتماعی برگزار نماییم.
وی از دیگر اهداف همایش راارتقای بهداشت و کارکردهای شناختی در دوره سالمندی اعلام کرد و اذعان داشت باید از تجربیات مراکزعلمی و اجرایی داخل و خارج از کشوردر این زمینه استفاده کرد.
ایشان گسترش دانش تخصصی در حوزه ی روانشناسی سالمندی،افزایش دانش عمومی از اقتضائات سالمندی ،بالا بردن کیفیت زندگی سالمندان ، پیشگیری از آسیب های روانی و اجتماعی ناشی از سالمندی و جهت دهی به فعالیت های پژوهشی و علمی دانشگاه ها به سوی موضوعات مرتبط با سالمندی را از دیگر اهداف برگزاری همایش اعلام کردند.
دکتر معتمدی دبیر علمی همایش نیز از جمله محور های همایش را ؛کیفیت و سبک زندکی سالمندی و برنامه ریزی و سیاست گذاری اجتماعی در حوزه سالمندی اعلام کرد و افزود: آمارها نشانگر آن است که در حال حاضر بیش از ۹ درصد از جمعیت کشور ما۶۰ ساله‌ و بالاتر است. همچنین رشد جمعیت سالمندی در ایران تقریباً سه برابر رشد جمعیت بوده و در سال‌های اخیر نیز امید به زندگی در ایران بالا رفته است.وی  با توجه به پدیده سالمندی ،عوارض و پیامدی‌های آن از صاحبنظران خواست چکیده مقالات خود را تا تاریخ 25 تیرماه 97 به نشانی (دبیرخانه همایش) ؛ تهران ، میدان دهکده المپیک دانشگاه علامه طباطبایی ،دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی ارسال نمایند. وی همچنین از چاپ مقالات برگزدیده در فصلنامه علمی پژوهشی معتبر و امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خبر داد.
دکتر خانجانی دبیر اجرایی همایش نیز اعلام کرد در کنار ارائه مقالات ،کارگاههای آموزشی و نمایشگاه کتاب می گردد و از فناوری های علمی و شبکه های اجتماعی فعال در این زمینه تقدیر به عمل می آید.
علاقه مندان به شرکت در همایش یا ارائه مقاله می توانند به نشانی وب سایت همایشwww.aging.atu.ac.ir  مراجعه نمایند.


نظر شما :