کسب بورسیه «اراسموس پلاس» اتحادیه اروپا توسط مریم پناهی

۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۶۴۰۵ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۳۰۳۰
کسب بورسیه «اراسموس پلاس» اتحادیه اروپا توسط مریم پناهی

 

مریم پناهی، دانشجوی دکترای مدیریت آموزش عالی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی موفق به کسب بورس فرصت مطالعاتی «اراسموس پلاس» اتحادیه اروپا شد.

به گزارش عطنا، امسال برای اولین‌بار دانشجویان ایرانی امکان این را یافتند تا در قالب برنامه «اراسموس پلاس» از بورس تحقیقاتی معتبر «اراسموس»، ویژه دانشگاه‌های معتبر اروپایی بهره‌مند شوند.

در میان چهار دانشجوی ممتازی که در کل کشور موفق به اخذ این بورس شدند نام خانم مریم پناهی، دانشجوی نخبه دانشگاه علامه طباطبائی نیز به چشم می‌خورد. پناهی دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی دانشگاه و تنها نماینده ایران در رشته علوم انسانی در این فرصت تحقیقاتی است که از طرف مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی به این برنامه اعزام می‌شود.

پناهی در این باره به عطنا گفت: بورسیه «اراسموس پلاس» که بخشی از برنامه دیپلماسی علمی اتحادیه اروپا است، سالیانه به تعداد محدودی از دانشجویان و پژوهشگران بین‌المللی در قالب برنامه‌های آموزشی-پژوهشی تعلق می‌گیرد.

وی افزود: ارزیابی مدارک و سوابق آموزشی و پژوهشی این بورسیه بین‌المللی توسط اتحادیه اروپا انجام می‌شود.

مریم پناهی ضمن قدردانی از دکتر ماندانا تیشه‌یار، مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علامه‌طباطبائی و دیگر استادان خود با اشاره به عناوین آموزشی و پژوهشی خود برای کسب این موفقیت، اظهار کرد: عوامل آموزشی همچون داشتن رتبه اول کنکور سراسری در مقطع دکترا و همچنین مدارک بین‌المللی زبان انگلیسی مانند «آیلتس» و «سلتا» و عوامل پژوهشی همچون سوابق معتبر پژوهشی، پروپوزال با موضوعات جذاب و تهیه مدارک مورد نیاز کمیته ارزیابی اتحادیه اروپا همچون انگیزش‌نامه و توافقنامه به سبک صحیح از جمله دلایل کسب این بورسیه بین‌المللی بوده است.

دانشجوی دکترای مدیریت آموزش عالی دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: استفاده از استاد خارجی در حوزه مرتبط پژوهشی، تجربه اکادمیک حضور در دانشگاه‌های مطرح اروپایی در دوره کارشناسی ارشد و ارائه سخنرانی در کنفرانس‌های بین‌المللی از دیگر عوامل موثر در کسب بورسیه بین‌المللی بوده است.

گفتنی است، دکتر حمیدرضا علومی‌یزدی، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی به صورت ویژه از مریم پناهی، دانشجوی دکترای مدیریت آموزش عالی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی به خاطر کسب این موفقیت ارزشمند به عنوان تنها نماینده دانشگاه علامه طباطبائی تقدیر کرد و به وی تبریک گفت.


( ۵ )

نظر شما :