نشست سیاست‌گذاری اولین همایش ملی «مشاوره مدرسه»

۲۰ تیر ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۶۵۴۴ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۲۷۶
نشست سیاست‌گذاری اولین همایش ملی «مشاوره مدرسه»

نشست سیاست‌گذاری اهداف و محورهای اولین همایش ملی «مشاوره مدرسه» که آبان‌ماه سال جاری با هدف تبیین و ترسیم جایگاه مشاوره و مشاوران مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود، برگزار شد.
به گزارش عطنا، در این نشست که تیرماه در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، استادان رشته مشاوره به بحث و گفت‌وگو پیرامون جزئیات، الزامات و استراتژی لازم برای برگزاری کاربردی همایش در سطح ملی پرداختند.
دبیر علمی این همایش گفت: این همایش ۲۰ و ۲۱ آبان‌ماه سال جاری در سالن همایش‌های دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود که مهلت ارسال چکیده مقالات پژوهشگران تا ۳۰ مرداد‌ماه است.
دکتر آتوسا کلانتر هرمزی افزود: در این نشست، ضمن بررسی اهداف و محورها بر لزوم همکاری دانشگاه‌های مختلف و حضور جدی نهادها و سازمان‌های دولتی از جمله آموزش و پرورش و حتی مدارس غیردولتی در همایش تاکید شد.
مدیر گروه مشاوره دانشگاه خاطر نشان کرد: تبیین و ترسیم جایگاه مشاوره و مشاوران مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش، آسیب شناسی کارکردهای جاری مشاوران مدرسه و تبیین نقش رشد حرفه‌ای و پیشگیرانۀ مشاوران مدرسه در جلوگیری از بروز آسیب‌ها و رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان از جمله اهداف برگزاری این همایش ملی است.
از جمله محورهای مهم این همایش می‌توان به جایگاه حرفه‌ای مشاوران مدارس و اثربخشی خدمات آنان، کارکردها، نقش‌ها و وظایف مشاوران مدارس، جایگاه و نقش مشاوره و مشاوران در سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی، نظریه‌های مشاوره (کاربست نظریه‌ها و الگوهای مشاوره در مدرسه)، آموزش و برنامه‌های تربیت مشاوران مدارس، مطالعات تطبیقی در مشاوره مدرسه، اجرای موثر برنامه راهنمایی و مشاوره مدرسه در دوره تحصیلی(چالش‌ها و فرصت‌ها، مشاوران، تعامل خانواده و مدرسه، رشد، هدایت، موفقیت تحصیلی و شغلی) و… اشاره کرد.
گفتنی است پژوهشگران و صاحب‌نظران جهت شرکت در همایش و کسب آگاهی از سایر محورهای همایش و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی وب‌سایت scc.atu.ac.ir مراجعه کنند.


نظر شما :